Маркетинг в YouTube - защо не?

Маркетинг в YouTube - защо не?

Маркетинг в YouTube - защо не?

YouTube е гореща платформа за реклама на бизнеса. Хиляди фирми промотират продуктите и услугите си в най-големия канал за споделяне на видео. Не всяка компания обаче може да очаква приемливи резултати от тази медия.

Успехът в YouTube зависи от това какво искате да постигнете със своето видео в него. Затова, преди да натиснете бутона "запис" и да опитате да се популяризирате в YouTube, имайте предвид следното:

1. Помислете трябва ли бизнесът ви изобщо да бъде в този сайт. Ако не можете да покажете продукта или услугата си в действие, отговорът е "не".

Например, ако продавате инструменти с електрозахранване, ще ви бъде лесно в кратък клип да покажете как работи една бормашина. Но ако предлагате образователни курсове, нямате какво толкова да демонстрирате. Когато решите какво точно искате да покажете във видеоклипове, трябва да си поставите цел. Тя ще ви помогне да определите какво видео да произведете или поръчате.

Не се подвеждайте от непрестанните препоръки на пиар специалисти да публикувате клипове, свързани с бизнеса ви в YouTube, които да показвате в социалните мрежи и в сайта си. Помислете дали YouTube действително е за вас.

2. Каква е целта ви? Да привлечете нови клиенти или да заздравите връзката си с настоящите?

За някои компании YouTube е идеална медия за привличането на нови купувачи. Това става като чрез видеоканалите на сайта те показват инструкции за употреба на продуктите си. В него те предлагат препратка към уеб-сайта си за повече информация и така успяват да сключат голям брой сделки за продажба.

Тъй като не могат да поставят линк директно във видеото, те слагат отгоре над него URL. Както и URL отдолу, в описанието под клипа.

Освен това YouTube може да се ползва за разпространяване на допълнителна информация и в подкрепа на настоящите клиенти. Например, ако продавате играчки за деца, може да заснемете видео, в което показвате как те се сглобяват. Видеоклиповете в стил "как да" понякога са по-ефективни от принтираните инструкции. И нямаляват броя на обажданията от клиенти с въпроси за употребата до отдела за потребителско обслужване.

3. Ще информирате ли или ще образовате чрез видеото си? Най-успешните клипове в YouTube постигат три неща: информират, образоват или забавляват. Забавните и смешни сред тях са най-споделяни. Най-вероятно е те да станат "вирусни". Освен това обаче е най-трудно да бъдат свалени от мрежата и премахнати като интернет съдържание. Затова, повечето марки се ориентират или към информативните, или към образователни кратки филми.

Информативното видео може да предложи подробности за специфичен продукт. За компанията или индустрията. Или просто теми, които  интересуват потенциалните клиенти.

Ако сте адвокат, можете да създадете серия видеоклипове с дискусии по важни правни въпроси. Ако имате малък хотел, можете да направите кратък видео тур из стаите му.

Образователното видео трябва да покаже как да се направи нещо стъпка по стъпка.

Което и да изберете, знайте, че YouTube е деликатна медия за продажби. Това означава, че потребителите му имат склонност да отхвърлят директните търговски съобщения. Предложете им нещо полезно. Това ще ви помогне да изградите марка с дълготраен живот.

От списание Entrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ