Най-успешните марки в онлайн видеото

„Вирусното” видео, направено с рекламна цел, и онлайн текстовете са двата най-ефективни рекламни инструмента в интернет за тази година, според международните маркетинг издания.

В тази връзка видеонаблюдателите от Visible Measures обявиха списък на марките, които са се представили най-добре през 2013 г. по отношение на единия от двата инструмента – видеото. Авторите съставиха топ 10 на брандовете, събрали с клиповете си най-много прегледи в мрежата тази година.

Ето как изглежда класацията:

1. Samsung с 491 млн. прегледа на нейно онлайн видео.

2. Google с 396 млн.

3. Sony със 169 млн.

4. Dove със 159 млн.

5. Rovio със 142 млн.

6. 5-Hour Energy със 120 млн.

7. Nike със 107 млн.

8. Evian със 100 млн.

9. Apple с 92 млн.

10. Pepsi Max с 91 млн.

От списъка става ясно, че компаниите, които традиционно оглавяват класациите за иновативност и имат най-големи маркетингови бюджети, не са същите, които успяват да използват най-ефективно онлайн видеото като рекламен инструмент. За повечето от най-популярните рекламни кампании в мрежата сме ви информирали през годината. Можете да си ги припомните в линковете по-долу.

Samsung се отличава като най-успешна през 2013 г. в тази практика, след като излъчи кратки филми в интернет с участието на рапърите Джей Зи и Ъшър. Клиповете станаха мегахитове в мрежата. Компанията инвестира масивно в това да изтласка конкуренцията на Apple, финансирайки 148 кампании през 2013 г.

В същото време Google набра популярност със серия 15-секундни онлайн спотове, които рекламират интернет браузъра й Chrome.

Близо една трета от интернет прегледите на Sony пък идват от кампанията й за промотиране на дебюта на Playstation 4.

Dove се радва на интерес заради кампанията си със скициране на жени по тяхно лично описание на външния им вид, дело на агенция Ogilvy & Mather. Тя съдържа най-споделяната интернет реклама за 2013 г.

Rovio има само три кампании през 2013 г., но е най-ефективният бранд в списъка, защото средно се е сдобил с над 45 млн. прегледа за кампания. Най-популярната му реклама е на Angry Birds Star Wars.

5-Hour Energy се очертава като успешна в това да кара хората да подкрепят марките, които създават позитивна социална промяна. Тя успя да го стори чрез серия от видеоклипове, озаглавени „5-Hour Energy Helps Amazing People”.

Nike традиционно се включва в списъка на най-добрите марки по отношение на онлайн видеото. Въпреки това тя не успява да постигне хитовост, каквато имаше през миналата година с рекламата си “Find Your Greatness” с участието на момченце с наднормено тегло.

Evian е популярна с кампанията “Baby&Me”, в която възрастни хора се виждат в огледалото като деца.

Apple има 51 активни маркетингови кампании през тази година, като всяка от нейните кампании е средно десет пъти по-популярна от тази на Samsung. Брандът се изкачва на една позиция нагоре спрямо миналата година, но все пак той все още е далеч под други по отношение на броя събрани прегледи в интернет чрез видео.

Pepsi MAX пък заложи успешно на идеята, че всеки обича хубавите изненади, и предреши известния автомобилен състезател Джеф Гордъни и баскетболната звезда Кайри Ървинг като дядовци, след което ги накара да покажат на какво са способни в спорта. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ