Рекламният бизнес на най-големите мобилни приложения

Рекламният бизнес на най-големите мобилни приложения

Рекламният бизнес на най-големите мобилни приложения

Най-популярните мобилни приложения в света, сред които отскоро е и манията Pokemon GO, събират милиони долари на ден. Сред тях са и Candy Crush, Clash of Clans, Kim Kardashian: Hollywood. Сумите, които тези и други като тях приложения създават за собствениците си са изумително големи. Те се натрупват от два източника - плащане за инсталиране на приложението, или е-търговия плюс реклама. 

Въпреки това, истинска тайна е всъщност как тези приложения генерират милиони потребители чрез незнайни маркетингови методи. Това е чудото на така наречения App Business. 

Един от най-големите играчи в света в момента е Supercell - компанията, която направи приложенията Hay Day и Clash of Clans. Supercell създаде 924 млн. долара печалби през 2015 г. Да, печалби. Забележително, нали? 

Ketchapp - френска компания за мобилни приложения, достигна до топ 5 в магазина за мобилни приложения Аpp Store. За по-малко от 2 години компанията събра над 70 млн. свалияния на играта "2048". При това го направи без идеята да е уникална. Ketchapp приема идеите на разработчици на игри, или клонира вече съществуващи популярни приложения. "2048", например, е копирано. 

Мнозина си мислеха, че "златната треска" на мобилните приложения е свършила, но тя очевидно не е. Даже се повтаря. Пат Макаронис, например, главен изпълнителен директор на рязко растящия бизнес на приложението Brabble - автомобилна социална мрежа, събра над 8 млн. долара съревновавайки се със Snapchat, Facebook, Instagram.

Докато рекламите в най-скъпото време на телевизионния ефир в Щатите - финала на лигата за американски футбол Супербоул, определено може да помогнат на бизнеса за покачване на продажбите, има и друг начин да се събират милиони погледи за нощ - това е т.нар пърформанс маркетинг на мобилните приложения. Той е начин не само да се създаде една маркетингова кампания, но и евентуално десетки такива, или стотици кампания наведнъж. Може би най-добрата му част е, че плащаш само за резултати - тоест, за брой инсталирни приложения, на базата на разход за инсталиране. 

Кампаниите са проектирани от маркетингови фирми с такива специалисти, за да накарат крайните потребители да инсталират новото приложение. Във фирмите работят армии от маркетолози. Има стотици примери за фирми, които правят маркетинг в полза на мобилни приложения - те предлагат модела "разход за инсталиране". Дори Google и Facebook участват в така наречения пърформанс маркетинг (performance marketing), като го предлагат като услуга на собствениците на приложения. Как? 

"Маркетингът на приложения е изцяло и само свързан с проследяването на потребителите", обяснява Алекс Цаткин, ветеран в областта на мобилния маркетинг, предприемач и лектор. Колкото повече следиш хората с мобилните телефони, казва той, толкова по-добър ставаш в оптимизиране на маркетинговата ти кампания, за да доведеш до възвръщаемост на рекламната инвестиция чрез избиране на най-правилните хора, които биха инсталирали съответната игра или друго. Право в целта. 

Ключът е да следиш до потребителско ниво, за да разбираш кои маркетингови канали и партньори произвеждат потребители, генериращи приходи за твоето уникално приложение, казва той. По думите му като маркетологът разбира ключови индикатори за изпълнение (Key Performance Indicators), той може да отхвърли излишното и да привлече хора, които са въодушевени от приложението, за което работи.

Това щателно проследяване и таргетиране довежда до избиране на "качествените" потребители, ценни за собственика на приложението. 

Въпреки че привличането на молиони хора към съответното приложение е истинската тайна на изграждането на успешен бизнес с мобилни приложения, монетизацията също очевидно е много важна за този бизнес. Платените приложения също имат предимството, че те са платени. Безплатните използват комбинацията от двата парични източника - е-търговия плюс реклама в тях. И така, принципът е да се получават например по 2 долара за инсталиране на платено приложение, или по 4 долара и повече за потребител на безплатно. 

Източник: Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ