Три групи клиенти, за които се бори индустрията на спортното облекло

Три групи клиенти, за които се бори индустрията на спортното облекло

Три групи клиенти, за които се бори индустрията на спортното облекло

Пазарният дял на високите марки спортно облекло се свива под напора на спортно-елегантните костюми за работното ежедневие и официалните сако и панталон с риза и вратовръзка, императив на офисите на банки и консултантски фирми. 

Десетилетните лидери в индустрията на спортните дрехи Nike и Adidas се състезават с новодошли на пазара, каквито са в Щатите Under Armour и Lululemon. В същото време милиони хора по света продължават да се обличат спортно с имитации на екипите на големите брандове и това не ги притеснява. 

В тази връзка компаниите за спортни дрехи са определили кои са клиентските групи, към които най-много да се стремят, за да продават стоката си. Те преследват следните три вида клиенти, според материал в Business Insider:

  • Тийнейджърите. Все повече най-младите момичета и момчета си купуват спортно облекло от марки като Nike. Предпочитат го в много случаи пред класиката на джинсите и ризата. Специално на американския пазар например, откъдето се задават много тенденции на поведение сред младежите, спортното облекло за активности се е разширило до 28% от всички покупки на дрехи на тийнейджурите, спрямо 6% през 2008 г. Това посочва проучване на Piper Jaffray. Най-популярни в страната са модните марки Nike, Lululemon, Under Armour и Adidas. Lululemon изпробва и дъщерен бранд за най-младите атлети на име Ivivva. 
  • Младите жени. Дамите на възраст между 20 и 30 години също засилват купуването на спортно облекло. Те се вписват в т.нар. атлежър тренд - тенденция на носене на екипи за атлетичния човек в свободното му време за разпускане. В рамките на нея купуват чорапи и клинове, които възнамеряват да носят във фитнеса. Дори съобразяват спорта с обедното си меню и поръчват специална храна. В отговор на интереса, Nike развива изцяло женска линия за младото градско момиче - работещо или учещо висше образование. Компанията се надява с нея да добави продажби на стойност 2 млрд. долара до 2017 г. Under Armour също започна да предлага повече продукти за жени. Идеалният клиент на Lululemon пък е 32-годишната жена с високо професионално развитие, свикнала да живее по-скоро сама и да разчита на себе си. Линията на компанията се казва Ocean и се продава в Щатите за 100 000 долара годишно. 
  • Запалените спортисти. Става дума за хората, суперотдадени на спортове като катеренето, ските или фитнеса, които задължително и от години прекарват часове от дните си, посвещавайки се на тях. Германската Adidas например посочва, че ще се насочи към тази група, за да спечели по-голям пазарен дял. Reebok, която е нейна собственост, се опитва да завоюва повече от т.нар. фитнесманиаци чрез партньорство с фирмата за облекло за фитнес тренировки CrossFit, както и от групата на хората, които участват в спартански състезания в калта. Брандът слънчеви очила Oakley също започна да продава дрехи за жени. Направи го под мотото "за физически упражнения, не за социализация" (във фитнеса) или "за бягане, не за колекциониране на облекло за бягане". 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ