Четирите нужди на съвременния клиент

Четирите нужди на съвременния клиент

Четирите нужди на съвременния клиент

Търсите ли нови начини да задвижите бизнеса си чрез маркетинг през 2015 г.? Опитайте да разберете по-добре модерния клиент и отговора му към продуктите и услугите ви. 

Всеки клиент изпитва четири вида базисни нужди, имайте предвид това, посочва в списание Inc. Майкъл Гарбър. Съзнателно или не, хората винаги търсят да ги удовлетворят според него. Тези нужди са зрителна, емоционална, функционална и финансова. За да ги посрещне, бизнесът трябва да изгради системи, чрез които да стане по-конкурентен, защото те са ДНК на успешната търговска инициатива. Най-добрият начин да се привличат нови клиенти и да бъдат мотивирани досегашните да се завръщат. 

Ето малко повече подробности.

Зрителна. Хората в съвременните общества имат силни предпочитания към естетиката. Документирано е в изследвания, че потребители вземат решения дали да купят само за няколко секунди, веднага щом влязат в магазина, на базата на това, което виждат. Така че помислете: достатъчно добре ли изглеждат сайтът ви, рекламата, търговците, магазинът, офисът, логото, визитките, опаковките на продуктите ви. Не е достатъчно да изглеждат добре, трябва визията да е страхотна. Много красива. 

Емоционална. Хората отговарят емоционално и вземат потребителски решения емоционално. Всички факти и данни, цялата подробна информация им дава просто храна за размисъл и за рационално претегляне на алтернативите за да разпределят ограничения си бюджет, но понякога те просто са взели решението емоционално много преди да изслушат и пресметнат всички тези показатели. Някои клиенти обичат търговци, които се ангажират в продължителни разговори с тях и дълго им обясняват. Други предпочитат да не ги притесняват преди решението да си купят нещо. А трети просто искат последното, най-новото на пазара. Четвърти купуват само продукта, който ще издържи и ще работи дълго занапред във времето. Но винаги в решението има доза емоция, в някои случаи по-голяма, в други по-малка. 

Функционална. Може би най-лесната за разбиране от всичките четири нужди, която просто покрива изискването купеният продукт или услугата да бъдат практични. Да работят! Толкова е просто. Ако не са функционални, успех в усилията да убедите човек да се върне да купи за втори път!

Финансова. Тази нужда не е толкова ясна и проста, колкото си мислите. От гледна точка на клиента, цената на продукта ви или услугата трябва да бъде в рамките на възможността му да я плати. Но колко е прекалено много и колко - твърде малко? Твърде ниската цена, може да отблъсне човека. Подобряването на ефективността и качеството ще наложи по-висока цена на продуктите ви, но и вероятно ще създаде повече приходи и печалби. Стига да държите цените на разумно ниво така, че да пожелаят хората да ги платят. Както и да се заиграете с поставената цена, имайте предвид че хората винаги се връщат към продуктите и компаниите, които са надхвърлили очакванията им и са ги изненадали приятно (може да бъде и с малък неочакван подарък от компанията, допълнителна настройка, удължена гаранция, месец гратис). Така те остават с впечатлението, че получават повече спрямо това, за което са платили, дори и да не са платили малко. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ