Постави се на мястото на тези, които управляваш!

Постави се на мястото на тези, които управляваш!

Постави се на мястото на тези, които управляваш!

Първият урок по лидерство научих още преди да започна работа в „СървисМастър”. По това време вече бях навъртял 10 години в правото, а освен това имах и стаж в администрацията на колежа „Уетън”. Бях готов да се върна към практиката си на адвокат, когато шефовете на „СървисМастър” ме повикаха на разговор. Кен Хасен беше председател на борда на директорите, а Кен Уеснър беше изпълнителен директор. И двамата - страхотни търговци!

По онова време „СървисМастър” беше малка публична компания. Те обрисуваха оптимистична картина за бъдещето и няколко пъти ми повториха, че някой ден може да управлявам тази компания. Знаех, че ако се съглася, ще трябва да се откажа от възможността да практикувам като адвокат. И исках да знам колко време ще ми отнеме докато стигна дотам, че да управлявам компанията, а също и каква е конкуренцията. Изобщо, исках да знам цялата картина. Започнах да притискам Кен Хансен да ми даде тези отговори и след около пет минути той ме погледна в очите и каза: „Интервюто приключи”.

На тръгване му заявих: „Предполагам, че възможността да работя при вас отпадна, така че смятам да се върна към адвокатската си практика." Два дни по-късно ми се обадиха и ме поканиха на работна закуска. Отидох. Тогава ми казаха: „Ако искаш да дойдеш при нас и да работиш за нашето развитие, ще ти предоставим страхотни възможности. Но ако дойдеш за титла и пост, забрави!”.

Приех работата и научих няколко важни урока:

- Никога не давай, титла или пост на някого, който не може да живее без тях!

- Винаги се поставяй на мястото на тези, които управляваш!

- Никога не карай някой да прави нещо, което ти самият не искаш да правиш!

Първите 8 години прекарах във въпросната компания като редови служител. Натрупах много опит, който винаги ми напомня за значението на труда на обикновените хора. Обикновено, с нарастването на отговорностите на мениджърите се увеличава и пропастта между тях и хората. Гледам да не забравям това като мениджър.

В „СървисМастър” държим на това лидерите да са готови да работят за хората. Имаме и специална инициатива - „Ние обслужваме”. В нея, всеки шеф в компанията поне веднъж в годината напуска скъпото си бюро и върши работата на обикновения служител. Това важи за всички висши мениджъри. Без изключения!

Уилям Полард, почетен председател на "СървисМастър", занимаваща се с поддръжка на недвижими имоти

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ