Техники за креативно мислене

Техники за креативно мислене

Техники за креативно мислене

Всеки ще ви каже, че двете най-важни и винаги търсени качества в кадрите са креативност и продуктивност. Особено когато става дума за творчески индустрии, работещи под натиска на срокове, като в рекламата. 

Как обаче да извадим тези качества на преден план?

Изданието Entrepreneur четири съвета, които ще ви помогнат в това отношение.

Дайте си достатъчно време за размисъл.

Разгледайте ежедневния си график. Ако той е изпълнен единствено и само със задачи, разредете го. Отделете време, което да посветите на размисъл. Махнете се от пред компютъра, разходете се, помислете за нови идеи или проекти. Важно е да правите това всеки ден за най-малко 20 минути. Позволете на съзнанието ви да си почине. Записвайте всичко, което ви хрумне през това време.

Нека "Време е да се съсредоточа" стане вашата мантра.

Веднъж щом натрупате достатъчно разнообразни идеи или е време да свършите дадена задача, кажете си: "Време е да се съсредоточа". Превърнете този израз във ваша мантра. Напишете го на бележка и я залепете за компютърния си екран.

Полезни техники за добри идеи

Разграничете своите "инструменти".

Може да тренирате своето съзнание по такъв начин, че да превключва в определени "режими". Как? Като използвате различни инструменти, когато размишлявате и когато идва ред на пълното съсредоточаване. Така например, когато си отпочивате и мислите за нови проекти, записвайте ги в бележник, в който няма редове. Впоследствие, когато трябва да ги осмислите и приведете във финален вид (съсредоточаване), седнете на компютъра и ги обединете в един цялостен документ.

Не се разсейвайте.

Благодаря за урока, Нелсън!

Работете в среда, в която елементите, които могат да ви разсейват, са сведени до минимум. Не прекъсвайте рязко нито един от двата основни режима на размишление и съсредоточаване. По този начин ще може да сте сигурни, че ще постигнете максимално ниво на креативност и продуктивност. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ