Не наемайте на работа тези хора!

 Не наемайте на работа тези хора!

Не наемайте на работа тези хора!

Намирането на подходящите хора за компанията е едно от най-големите предизвикателства пред мениджърите днес. Процесът е скъп и продължителен, а кандидатите нямат достатъчно време, за да разкрият пълния си потенциал. Да не говорим, че намирането на талантливи и компетентни хора никак не е лесно.

При набирането на нови служители обаче има няколко типа личности, чиято кандидатура може да отхвърлите незабавно, защото трябва да ви бъде ясно, че те няма да донесат нищо хубаво за компанията.

Това са 6 типа хора, с които трябва да внимавате:

1. Кандидатът, който е пренавит

Наемането на човек, който винаги е на крака и не отпуска педала на газта, може да подейства насърчаващо за останалите служители и да ги накара да работят по-упорито. Това обаче означава, че тези хора обикновено са изключително конкурентни натури, които превръщат броя на отработените часове и постигнатите резултати в състезание, а не в екипна работа.

Те могат да прогонят други служители, създавайки култура на работа, която не поощрява сътрудничеството, а индивидуализма. Тяхната висока енергия често води до вземане на прибързани решения, които излагат компанията на риск.

Хубаво е да имате служители, които работят упорито и вдъхновено, но ако са прекалено пренавити, те могат да предизвикат негативни промени в фирмената култура на компанията. Търсете предприемачески дух във вашите кандидати за работа, но избягвайте онези, които поставят личните си постижения пред тези на компанията.

2. Кандидатът, който избира работата по погрешните причини

Важно е да отделяте специално внимание на мотивите, които карат кандидатите да избират работа, която предлагате. Има случаи, когато хората избират дадена позиция по погрешни причини, но това не се отразява на тяхната работа, като например някой, който се занимава с продажби, с целта да спечели много пари. Тoзи човек няма непременно да окаже негативно въздействие върху компанията, тъй като той ще се стреми да продаде много продукти.

От друга страна, хората, които избират дадена работа, само за да я включат в своята автобиография, са тези, за които трябва да внимавате. Служителите, които са повлияни от външни мотивационни фактори, не изпитват лоялност и отдаденост към работата и лесно могат да се откажат и да се преместят в друга компания.

3. Кандидатът, около когото постоянно има някаква драма

Има хора, които просто са следвани от проблеми и драма навсякъде, където отидат. За тях са характерни необходимостта да знаят всичко, да участват в личния живот на техните колеги и постоянната нужда от внимание. Те създават проблеми на работното място, като се фокусират върху незначителни въпроси и настройват колегите си един срещу друг.

Вместо да се концентрират върху работата, те прекарват повече време в разпространяване на клюки и създаване на напрежение в офиса. Тази липса на фокус може да се отрази и на техните колеги, а тенденцията им да се занимават с незначителни неща може да намали продуктивността екипа, с които работят.

4. Кандидатът, който постоянно си търси извинения

Тези хора са сравнително трудни за разпознаване по време на интервю за работа. Най-добрият начин да разберете дали интервюирате човек, които винаги има някакво оправдание за своите грешки и неуспех, е като му зададете въпроси за предходната му работа. Обикновено тези въпроси са свързани с екипа, с които кандидатът е работил, и с проектите, в които е участвал.

Има хора, които винаги ще обвиняват другите, когато нещата се объркат. Те са изключително токсични за всяка компания, защото никога не поемат отговорност и мислят, че не могат да сгрешат.

Тези хора много често отказват да работят сами по даден проект, защото няма да имат възможността да прехвърлят вината на някой друг при евентуален неуспех. Освен това, те не пропускат възможността да посочат чуждите грешки и недостатъци, вместо да се фокусират върху собствените си слаби страни. За тях е по-лесно да сочат с пръсти, отколкото да се погледнат в огледалото.  

5. Кандидатът, който няма критично мислене

 Кандидатът за работа може да има впечатляваща автобиография и да бъде приятен и разговорчив, но ако не притежава критично мислене, той ще бъде загуба за компанията. Критичното мислене е една от най-важните черти, от които зависи успеха в съвременната работна среда.

В нашето съвремие машините стават все по-интелигентни, а автоматизацията на работното място постоянно се увеличава, което превръща критичното мислене в един от последните фактори, които ни отличават от нашите „неодушевени колеги“(поне засега).

Наемането на такива хора ще навреди на работата на другите служители, защото те ще трябва постоянно да дават им дават напътствия и да вземат решения вместо тях.   

6. Кандидатът егоист

Егоистите обикновено не са особено ефективни служители. Те винаги поставят собствените си желания и нужди пред тези на компанията и техните колеги. Когато интервюирате кандидат за работа, попитайте как ще се почувства, ако е участвал в завършването голям и успешен проект и по какъв начин би отпразнувал подобно постижение. Ако отговорът е свързан с нещо, което ще направи сам(а със своите колеги), то най-вероятно имате работа с егоист.

Наемането на егоист може да поставя компанията ви в изключително неблагоприятно положение, защото той ще се възползва от всяка възможност да спечели лични облаги, дори ако това поставя компанията под риск.

Джон Рамптън, предприемач, инвеститор и онлайн маркетинг гуру, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ