Кратка история на търговията във Facebook

Кратка история на търговията във Facebook

Кратка история на търговията във Facebook

Марките по целия свят представят продуктите си на страниците на Facebook вече повече от две години. Търговията чрез социалната мрежа се разраства. Най-големият онлайн магазин, с покупки на предмети чрез транзакции от кредитни карти, към момента е този на Лейди Гага. Той е свързан с фен страницата й във Facebook, където певицата има над 40 млн. фена. В него почитателите й могат да си купят тенски с нейния лик, винилови плочи, очила.

Множество други предмети, свързани с личните марки на знаменитости или спортни отбори, както и продукти и услуги на компании, се продават чрез онлайн магазини във Facebook. Сайтът определя в много висока степен интернет търговията във всички останали сайтове, както и реалните решения за покупка на хората, повлияни от присъствието на марката в социалната мрежа и отзивите за нея сред приятелите им.

ПрогнозаПрогнозаЦелият свят е любопитен да разбере как ли ще се развие в бъдеще търговията чрез Facebook.

Някои изследователи в маркетинга предвиждат, че т.нар. социална търговия ще надхвърли 30 млрд. долара глобално до 2015 г. Тази търговия ще бъде стимулирана от социалните мрежи и сайтовете за споделяне, но неин основен двигател ще бъде Facebook. Все по-голяма част от марките правят своя страница - прозорец за продажби от Facebook към онлайн магазин. Чрез присъствието си в сайта на Зукърбърг те промотират и набират нови клиенти. Въпреки това в последно време някои от тях като Gap, Delta Air Lines и 1-800-Flowers.com намаляват ранните си инвестиции и не желаят да влагат толкова в търговията си чрез най-заетия сайт.

Скоро ще се навърши втората годишнина от първата транзакция през Facebook – покупка на букет от 34 долара от 1-800-Flowers.com, разказва Бърнард Уорнър в AdvertisingAge. Той и неговата фирма за проучвания, анализи и консултации Social Media Influence се върнаха назад в историята на социалната мрежа и съставиха интересна графика с най-важните моменти, които са я превърнали в сила на онлайн продажбите на дребно.

В нея пише, че:

   - Facebook се е родила през февруари 2004 г.

   - През ноември 2007 г. тя е вградила прозорец за търговия (Shop Window) в профила на марките.

   - Май 2007 г. платформата с приложения на Facebook свързва сайта с www.

   - Февруари същата година са представени виртуалните подаръци.

   - Точно две години по-късно е внедрен бутона „харесва ми” с палец нагоре.

   - Юли 2009 г: първата транзакция чрез Facebook – букет цветя.

   - Септември 2010 г. – първият продавач на дребно предлага във Facebook картички за подаръци.

   - Месец по-рано е приложено Facebook Places.

   - Август 2010 г. Delta Airlinies слага в профила си във Facebook прозорец, в който потребителите могат да резервират директно от социалната мрежа билети за полети онлайн.

   - Юли 2011 г. Facebook има 750 млн. потребители.

Информационната графика можете да видите тук.

ГрафикаГрафика

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ